Vragen en antwoorden Veelgestelde vragen

Kan iemand anders mijn pakket in een DHL ServicePoint afhalen?

Ja, dat is geen probleem. Met het kaartje dat bpost in je brievenbus achterliet, kan je ook iemand anders je pakketje in het DHL ServicePoint laten afhalen. Enkel wanneer de verzender de optie ‘Handtekening bij ontvangst’ heeft gekozen, kan alleen de originele ontvanger het pakket ophalen en zal je een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) moeten voorleggen.

Waarom moet ik mijn pakket op een DHL vestiging ophalen?

Als je de eerste keer niet thuis was, komt onze DHL koerier automatisch de volgende werkdag opnieuw bij je langs. Ben je ook de tweede keer niet thuis, dan gaat je zending naar de dichtstbijzijnde DHL vestiging waar je je pakket zelf kan ophalen binnen de 5 werkdagen. Het adres en de openingsuren van de vestiging vind je op onze tracking pagina met de QR-code of leveringscode op de gele DHL kaart in je bus. Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig.

Wat gebeurt er als mijn pakket niet kan worden afgeleverd?

Was je niet thuis toen de DHL koerier de eerste keer bij jou aan de deur stond? Geen nood. We komen automatisch een tweede keer langs. Normaal is dat de volgende werkdag. Was je ook de tweede keer niet thuis, dan kan je je pakket afhalen op een DHL vestiging. Volg hiervoor de instructies op de gele DHL kaart die de koerier heeft achtergelaten in de brievenbus.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Onderwerpen

Ontvangen

DHL ServicePoints

Pakket vertraagd of zoek

Pakket volgen

Retour

Retour afgeven

Verpakkingstips

Levering

Aflevertijden

Koerier gemist

Digitale assistent
Stel je vraag aan Tracy

Staat jouw vraag er niet tussen? Onze digitale assistent Tracy helpt je graag verder. Zij kan veel vragen zelf beantwoorden.

Vraag het aan Tracy

Toch niet gevonden wat je zocht?
Telefonisch contact

Via onze infolijn voor consument ontvangers kan je informatie opvragen over een pakket dat via DHL eCommerce naar jou onderweg is. Om nodeloos wachten te vermijden, zie je hieronder hoeveel wachtenden er voor jou zijn. Meer details over de kosten voor het 0900-nummer vind je hier.