Creëer een optimale klantervaring

Integreer onze API in uw webshop en de ervaring van uw klant verandert volledig. Hij kiest nu zelf waar en wanneer hij zijn aankopen ontvangt, kan ze online volgen tot aan de voordeur en geniet van alle opties en support. Topservice, waar u verder niets voor hoeft te doen. Mooi meegenomen!

Dagkeuze

Uw klant kiest zelf de dag van bezorging. Van maandag tot en met zaterdag, tot twee weken vooruit. Alle ruimte dus, om een goed moment te vinden.

Zaterdaglevering

Ook op zaterdag staat DHL eCommerce klaar om uw zendingen af te leveren. Handig als uw klanten doordeweeks aan het werk zijn.

Avondlevering

In Nederland levert DHL eCommerce van vrijdag tot en met zaterdag ook ‘s avonds aan huis, tussen 18.00 en 21.30 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn.

Levering aan huis

Uw klant kan kiezen om zijn bestelling aan huis te ontvangen. Staan we voor een gesloten deur, dan proberen we het (indien gewenst) bij de buren.

DHL ServicePoint

Is uw klant weinig thuis, dan kan hij zijn bestelling ook rechtstreeks laten leveren in een DHL ServicePoint. Alleen al in de Benelux hebben we er zo’n 6.800.

DHL Locker

In een aantal landen kunnen klanten hun pakket ook afhalen in een pakketautomaat. De meeste zijn 24/7 open. Alleen lockers in winkels zijn gebonden aan openingsuren.

Trek meer klanten aan met onze track & trace

Onze track & trace is gemaakt voor naadloze integratie met webshops. Belangrijk. Want bijna iedereen die online iets bestelt, volgt daarna de status van zijn zending op. Liefst op de website van de verkoper. De moeite waard dus om uw klanten deze service aan te bieden.

Track & trace api voor uw webshop
Al onze tools in uw handen

Is onze API aan uw webshop gelinkt? Dan kunt u nog meer kansen benutten tijdens de 'customer journey' – van aankoop tot levering. Bied track & trace aan in uw eigen webshop en houd uw klanten op de hoogte via automatische notificaties: zo vergroot u de kans dat ze bij u terugkomen.

Lang leve de labelservice

De zaken gaan goed, want de orders op uw webshop rollen binnen. Geweldig! Hoe handig is het als de verzendlabels van aankopen dan automatisch worden aangemaakt? U raadt het al, ook daar hebben we een API voor. In een paar stappen koppelt u de labelservice aan uw bestaande systemen. Zo geïnstalleerd, eindeloos plezier.

DHL labelservice
Automatisch meer gemak

Met de DHL labelservice maakt u automatisch verzendlabels aan. Dat scheelt een hoop administratieve rompslomp en maakt uw processen overzichtelijker. Daardoor weten (nieuwe) medewerkers heel snel hoe alles werkt. En dat scheelt dus tijd en geld.

Aanbieden van DHL ServicePoints
Een DHL ServicePoint is een pluspunt voor uw klanten

Veel kans dat uw klant dolblij is met de optie om zijn aankoop in een DHL ServicePoint op te pikken. Dan hoeft hij niet speciaal thuis te zijn als zijn bestelling wordt afgeleverd. Een extra service dus, die u eenvoudig aanbiedt in uw webshop. Heeft u deze afleveroptie met onze API aan uw webwinkel gekoppeld, dan kan uw klant er meteen mee aan de slag. Bij het bestellen kiest hij zelf een handig afhaalpunt. En is het pakket er afgeleverd, dan krijgt hij automatisch een seintje. Hij heeft dan meerdere dagen de tijd om het daar op te halen.

DHL API-advies
Eerste hulp bij api’s

Onze API’s leveren heel wat voordelen op, dat staat buiten kijf. Maar we kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft, bijvoorbeeld over de installatie. We helpen u op weg met gratis advies. Laat even uw gegevens achter, en wij bellen u zo snel mogelijk op om alles uit te leggen.

Advies – ja graag!